onsdag 31 mars 2010

31 mars 2010

Så sakteliga händer sker framsteg i trädgården. Under en lövhög hittade jag en nyvaken kärleksört! Täckte åter med löven. Den lilla fryser säkert utan täcke. Så sträckte jag upp blicken mot den grå himlen, där ett par svanar flög förbi.


Visst syns det att julrosknoppen har öppnat sig. Lite. Lite räknas som ett litet steg närmare våren!



Igår kollade jag glaskrukorna över rabarbern. Såg att den kommer bäst strax utanför. Flyttade krukan "rätt". Det kommer att bli rabarberpaj någon gång i april.
Sedan följer krusbärspaj, blåbärspaj, hallonpaj, äppelpaj.
Då är det sommar!
Tänk att få bjuda på en ljummen paj vid någon av alla sittplatser i trädgården, då njuter jag!

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Så härligt det lät med paj. Började också längta :) Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Underbar bild på kärleksörten. Så noga har jag aldrig tittat så jag upptäckt detta. Det blir till att krafsa imorgon här med.=)

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder! Jag fastnade extra mycket för den översta, "sommarnatt", man försvinner in i den liksom :) mvh/Emelie

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...