tisdag 18 maj 2010

18 maj 2010


Det blommar som aldrig förr i körsbärslunden.
Sockblommorna är som bäst idag!
Imorgon har bladen växt sig större och döljer då blommorna.


Massor av knopp på dillpionen som jag fick av en trädgårdsvän som flyttade.

'Vestal', den fyllda vita vitsippan.

Bilden på kattfötterna har smugit sig in som en katt bland hermelinerna.
De växer inte alls i lunden.


Rumänsk viol.

Trebladet, det trodde jag skulle slå ut idag.
Den som väntar på något gott får vänta tills imorgon (kanske).
Trillium sessile heter skönheten.

Blek klocklilja, de verkar trivas fint.
Flyttades från varma soliga perennrabatten.
Lunddockan hade premiär idag!

Carpe diem!

4 kommentarer:

  1. Så fina foton! Har uptäckt att jag har en liten planta av Trillium sessile, längtar till min planta ser ut som på din bild :)
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder:) Trilliumen ser ut att bli läcker när den slår ut. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. fin,fina bilder!!Den där bleka klockliljan måste jag bara ha nån dag:) Skickar den vita dubbla riddarsporren på måndag
    Ha det gött /berit

    SvaraRadera
  4. Berit! Vilka fina besked du kommer med. Förresten tror jag att jag har lite för mycket av den i gult, undrar när det är bäst att dela!? Har precis för mig att någon mer har flaggat intresserat...
    Trilliumen håller fortfarande på att slå ut, Sakta men säkert, den är så fin!
    Helen, förra året såg min ut som din gör nu.

    /Anette

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...