fredag 3 juni 2011

Duger

Frosten tog den första blomningen, nu kommer en andra, svagare.
Duger för mig. Trodde det var kört för detta år.
Bilden blev bra.


Buskpionerna berusar luften med sin doft.
Sju av nio är primadonnor just i detta nu.


Vid vägkanten, blått hav av jungfrulin.

Vägkanten.
Nog är där blått av jungfrulinet, om man har lite selektiv syn. Hundratals plantor just nu.
Undrar om fler än jag uppskattar dessa raringar...

Aklejatid. Överallt är de!
En Barlow i rosa.

Överraskning idag och i år.
Trodde den dog förra året då jag fick en rosett av en granne till mina föräldrar i Järbo.
Väldigt roligt att den fixade flytten hit!
För övrigt har den färger likt franskt kungsljus.

Tredje och sista chansen för "Kenneths vita",
tja, vad säger man (=jag) ?
Duger
duger tills vidare.

 Ett frågetecken. följde med bland oxalisknölar.
Vad kan denna heta?

Skön helg till er alla!


2 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder! Nu är det underbara tider i trädgården, något nytt tar vid där annat snart är överblommat;) Ha en trevlig helg/Monne

    SvaraRadera
  2. :D Ja, nog duger det alltid! Jungfrulinet var ju för ljuvligt. Och sådär ser även min Kenneths vita ut...
    Buskpionerna är så ljuvligt sköna. När jag ser dem känner jag ett enda starkt Vill ha... Men jag måste rensa massor av ogräs först, så jag får mer odlingsbar yta. Så jag får njuta av dina så länge.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...