söndag 12 juni 2011

Rabatt, spöke, mandlar mm


Med fem dagar kvar till Öppen trädgård på lördag är "Lilla ladans rabatt" så bra den kan bli.

 Spöklik färg har brunnävan 'Stillingfleet Ghost'. Ännu liten....
 Mandel måste väl frukten på dvärgmandelbuskarna heta. Där är mängder med små ludna mandlar!
 En annan brunnäva. 'Conny Broe' är namnet.
 Full fart i timjansblomningen.

 Redan skapligt hög. Fina knoppar på jättevädden som jag sådde för något år sedan.

Agnes, blommar fint tillsammans med blågull.

En iris.

Rosor och pioner knoppas som aldrig förr och en del har slagit ut.
 Har varit riktigt bekymrad över rosengården. Lite jobb kvar där än.
På lördag kan jag nog känna mig väldigt nöjd över allt som blommar.

Ha en fin söndagkväll alla, särskilt till ännu en ny följare!!

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder Anette! De som kommer till din trädgård måste bli överförtjusta :) Attans att jag totalt glömt bort att jag "måste" ha en dvärgmandelbuske, jag måste försöka att få tag på en:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Väldigt vackert hos dig! Min lilla dvärgmandel som jag fick från dig växer på sig. Hoppas jag får lika fina mandlar som du har om nåt år.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Önskar dig bra trädgårdsväder hela veckan och sol på lördag. Med allt jobb du lagt ner kommer det att bli en kanondag!

    SvaraRadera
  4. åå vilken fin iris!!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...