måndag 25 oktober 2010

25 oktober 2010

Det är mycket som går i brunt nu.
Inte min favoritfärg alls egentligen.

När solen skiner blir det lite bättre.
Klicka upp!


Klicka upp!

Totalmiss.
Har hittat instruktionsboken för kameran och äntligen klurat ut hur ändra ISO-inställningen i manuellt läge.
Skulle så testa och tänkte helt fel. Såg myggen surra och ville ha dem på bild.
Tog bilden på 1/30-dels sekund, när jag egentligen borde haft mycket kortare tid och ändrat andra värden.

Lite läckert ändå, eller hur?


Silveraxet hann inte blomma i år heller. Det gula där bakom är sparrisen.

För att knyta ihop säcken och komma tillbaks till den första bilden, ungefär samma vy, tagen 3 månader innan dagens. Mitt i skönaste sommaren!

Favoritfärg? Skulle kunna vara lila, rosa, grått och svart.
Just nu i alla fall!

Carpe diem!

6 kommentarer:

  1. Fin fina bilder som vanligt Anette:) Jag är nöjd för idag fick jag äntligen tillbaka mitt objektiv som gick sönder den 20 september. Fick låna ett annat av affären men det är alltid skönt med ens egna grejor:)

    SvaraRadera
  2. Gillar myggbilden! Bättre om de varit skarpa om du frågar mig.
    Delar din smak när det gäller färger i trädgården med tilläggen vitt och blått!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Hej Anette!
    Jag gillar också myggbilden :=) Det ser ut som Eldflugor i någon fésaga. Vackert!

    SvaraRadera
  4. Skönt att du har kameran komplett Monne. Tyckte det var något knasigt med min, något som skramlade lite. Canon påstår att det är bildstabilisatorn och att det inte är något fel alls. Hoppas de har rätt.
    Inatt har det varit för kallt för myggorna, idag lär inte några vakna till heller, med regn ev snö i antågande.
    Ha en fin mittiveckandag!
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Hej
    Ja brunt är inte min färg heller men det är fint i naturen iallafall. Du får tända lite ljus och njuta av din cyklamen som man kanske får se snart här på bloggen.
    Ha en bra dag
    Annika

    SvaraRadera
  6. Hej, vad roligt att hitta in hit. Lite sen med att besöka blommig fredag men bättre sent än aldrig. Roligt att se bilder från Gysinge där har vi handlat färgen till vårt hus och lite annat. Ha en fin fin dag/Gela

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...