lördag 28 januari 2012

Pilfinkarna leder klart

  • Pilfink 13
  • Grönfink 5
  • Blåmes 3
  • Talgoxe 2
  • Nötväcka 2
  • Steglits 2
  • Koltrast 1
  • Domherre 1
De såg jag vid fågelmatningen första räknedagen. Få se om det kommer hit fler och andra arter idag eller imorgon. Hackspett och skata borde dyka upp. Med lite tur kanske någon flygande befjädrad pingisboll också. Jag menar stjärtmes förstås!
Fåglarna äter frön i massor och jag fortsätter med frötema:)))
Mera sådder! Vad jag sådde igår? Ja, det var
  • Anemone fasciculata,
  • Adenophora stenanthina,
  • Aconitum hemsleyanum,
  • Paeonia mairei,
  • Phellodendron japonicum
  • Euonymus hamiltonianus ssp. sieboldianus.
Efter ett dygn inne ska de ut. Sedan blir det att vänta. Kanske både ett och två år.
Ha en skön lördag!

4 kommentarer:

  1. Oj vad många sorter du har kring fågelbordet:) Här är det mest talgoxar och blåmesar fast en och annan rödhake också. Skatorna är inte lika många som i början när jag satte upp automaterna. Beundrar dig som sår sådant som man får vänta länge på, försöker att så sådant som går snabbt men jag har ju sått pioner men "skyndat" på processen med strat. i kylskåp och sedan värme:)Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅ jag räknar också glömde senaste vinter men nu minsann skall det räknas. Ha en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  3. Bra påminnelse, även jag räknar! :) Mia

    SvaraRadera
  4. Nu har inte jag räknat fåglar, men Pilfinkarna leder nog här också. Sedan har vi lite fler blåmesar och talgoxar. Men ingen Steglits eller Domherre har jag sett i år.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...