torsdag 15 november 2012

Blooming Friday / "Ljusglimtar"


Några ljusglimtar för mig är....

...när de första snödropparna slår ut...


...när vinterns snötäcke tinar bort...

...när jag kan plocka blåsippor igen...

...när de tunna vårlöksstråna tränger sig upp genom bladmassan....

...när jag sätter vasen med de nyköpta tulpanerna på matsalsbordet...

...när planteringsplaneringen stämmer...

...när sädesärlans fågelunge ger sig ut på egen hand...

..när seneftermiddagens solljus träffar såsom jag tänkt det skulle göra... 
...när höstsolen ger glöd i rabatten...

Fler ljusglimtar finner ni hos "Bland rosor och bladlöss"

Ha en härlig helg alla!


P.S. Julrosens minst tio knoppar idag den 15 november, (Helleborus niger med extra fina blad):





30 kommentarer:

  1. Vilka sagolika ljusglimtar! Du milde vilken häftig längtan efter vår och sommar det kom över mig nu:) Men nu är det snart advent och det är mysigt och "poff" så är det nytt år igen:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Your Helleborus is going to look great when all of those white buds open. Those are nice highlights through the gardening year. When the snow melts is always a big highlight for me, too, followed closely by the first early bulbs to bloom, like your snowdrops.

    SvaraRadera
  3. Tack för dom fina ljusglimtarna...underbara bilder...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Så fina ljusglimtar och vårtecken!
    /Cika

    SvaraRadera
  5. Underbar ljusglimtar! Tänk att det är inte så långt kvar till den vackra färgstämmiga tulpanbilden slår in:)).
    Ha en fin fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Härliga ljusglimtar allihop och tiden går rätt fort egentligen, även om det inte känns så nu i mitten av november. Måste genast gå ut och kolla mina julrosor! /Anette

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra foton pc vacker "längtande" text! Vi får njuta av den milda vintern så länge !

    SvaraRadera
  8. Vilken längtan detta skapar till sommaren i Torsåker. Av mina julrosor som jag har flyttat har några blommat i höst. Kan tyvärr inte kolla dem varje vecka då vi inte åker så ofta nu. Hoppas kunna besöka julmarknaden i Gammelstilla i år och då passa på att se till mina växter. Var i Stockholm igår och hade turen när jag kom in på Weibulls att de sålde kvarvarande lökförpackningar för 10:-/styck. Hade samma tur för några år sedan. Det blev en tung kasse på tåget.

    /Cristina (sommar Torsåkersbon)

    SvaraRadera
  9. Underbart vackra bilder på underbara ljusglimtar!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  10. Många fina ljusglimtar, som man gärna stämmer in i!

    Roligt med alla knoppar på julrosen. Vår H. Niger kommer rätt sent med sina blommor, så jag tror knappast där finns några knoppar nu, men jag ska genast titta efter.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  11. Fina lusglimtar du bjuder oss på.Julrosor nu det är också en ljusglimt.Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar tolkning av temat. Alla din bilder är fantastiska ljusglimtar. Och tänk att julrosen har minst 10 knoppar. Det är väl en riktig ljusglimt.

    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  13. Hoppfullt och trösterikt! Det kommer en vår...
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Så flotte lysglimt du viser! Jeg falt virkelig for din Helleborus niger med så flotte blader :-) Jeg samler på helleborus, men den har jeg ikke. Har du noe sortsnavn på den?

    God helg!

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga bilder de ger en föraning om en kommande vår.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  16. JAAAAA! Det är inte så långt kvar, eller hur? Trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. Åh vad härligt :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  18. Men vilka härliga bilder. Tack för att du delar med dig av dina ljusglimtar!

    SvaraRadera
  19. Sååå många vackra ljusglimtar som får mig att längta....
    Ha en riktigt skön helg och tack för att du tittade in hos mig.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  20. Såna underbara bilder, snödroppar , blåsippor ,julrosor mm.Härliga ljusglimtar i mörkret!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  21. Mmmm, du har så fina bilder (som vanligt...)! Fastnade av någon anledning för den med ankaret och olivburkarna! :) Ha en riktigt fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  22. Wow, längtar till alla de ljusglimtarna igen.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  23. Vilka ljuvliga bilder. Längtar efter våren :-)
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  24. Vad jag längtar till våren nu när jag ser dina fina vårbilder. Måste kika om jag har nån knopp i min julros i morgon.

    Kram

    SvaraRadera
  25. Så söt yrvaken liten pippifågel, halledusingen vilken fin bild :)
    Många ljusglimtar att se fram mot hos dig.

    SvaraRadera
  26. Det år roligt att se bilder från nästan hela året och vad glad jag blir när det faktiskt funnits fina dagar fast jag knappt mins det.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  27. Härliga ljusglimtar du har :) nog många som håller med dej :) Kram Suss

    SvaraRadera
  28. Helt underbara ljusglimtar!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  29. Åja...så herlige lysglimt!...vårens magi og kraft lengter vi alt til:)
    God søndag:))

    SvaraRadera
  30. Ljusglimtar som väcker stor längtan!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...