lördag 3 november 2012

På återseende till våren!

Saknad sedan våren 2006, då var de som en flock vårsolar i den gamla trädgården. Det kommer att bli den åttonde våren här på nya stället när jag äntligen får återse de pigga små tulpanerna igen!
De saknade är flocktulpanen 'Tarda'. Tillsammans med några Tulipa sylvestris, som är så charmiga i växtsättet blir de, de allra sista lökarna för året att planteras.
Summa : 511 st.

Det blir mycket att få njuta av i vår!



Ha en fin fortsättning på helgen alla!


8 kommentarer:

  1. OOOOH! Jag skall titta in till dig i vår för jag älskar de små gulingarna som lyser som solen. Har lite i mitt hallonland. Eftersom jag bara har en koloni så får inte allt plats i den mängd som jag skulle vilja.
    I onsdags var du inte hemma när vi var till graven med ljuset som får lysa denna helg och resten av vintern (Solceller är en bra uppfinning)
    Ha det så gott resten av helgen.
    Kram Meta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hör av dig innan besök. Mitt arbetsschema varierar.

      Radera
  2. Visst är de fina! Man blir så glad! Längtar redan!

    SvaraRadera
  3. Jaaa, vilken härlig bild på längtan till våren.
    Tarda finns även i min trädgård och jag gillar dom enormt.

    Trevlig fortsättning på helgen önskar jag dig med!

    SvaraRadera
  4. man längtar till våren för att se hur allt blivit som man planterat :) kommer det att fungera ihop eller måste man byta/flytta något Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Visst längtar man till våren så det gör ont, har man sedan sådana skönheter att se fram emot blir det 1000 gånger värre:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  6. Your Tulipa tarda and Tulipa sylvestris will look wonderful in spring when they open those sunny yellow petals. Large groups of bulbs always display so well, too.

    SvaraRadera
  7. Jeg kom bare lige forbi.
    Godt billede af de små skønne blomster.
    Jeg har dem også i haven, og jeg glæder mig allerede til foråret.
    Tak for kigget.
    Ha` en dejlig aften.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...