torsdag 21 februari 2013

Små stjärnor att fånga

Snålt om trädgårdsglädjeämnen i februari, även om det blivit så mycket ljusare. Snötäcket har inte minskat. Imorse var det väl kyligt, -16 grader.
Inomhus har den gamla begonian börjat blomma. Man anar bubblorna i fönsterglaset där bakom.

För några veckor sedan hade jag några tjusiga vårliga primulor. Det här är den enda som forfarande glänser.

 
Igår snöade det. Igen. Snöflingor kan vara fina att se på.
 
Har idag gått en HLR-kurs. Känns väldigt bra att ha fått prova på hur de ska utföras nu. Hoppas jag aldrig behöver använda kunskaperna, skulle det behövas, så kan jag i alla fall.
Lite ont i handleden har jag efter allt tryckande på provdockan. Det går över.
 
För en tid sedan hade jag ett inlägg över en missad bildvisning. Nu har jag blivit inbokad ett nytt datum. Det blir inte av förrän i början av oktober. Gott om tid att ladda om och en del nya bilder att peta in i visningen!
 
 
Ha en skön helg alla.
 
 

15 kommentarer:

  1. ja inte finns det mycket nu i februari men snart , snart är vi där med grönska igen.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Wow, den där snöflingebilden har du fångat bra! Jag går själv och hoppas på den där vårvärmen det pratas om till helgen, men jag tvivlar att den når upp till Småland den här gången...........men, men rätt som det är så händer det! Trevlig helg! /Anette

    SvaraRadera
  3. jag hade minsann tänkt att åka och köpa två nya primulor till mitt köksfönster idag för de blommorna jag haft fick jag slänga imorse. primulor lyser upp!!
    mvh mia

    SvaraRadera
  4. - 16 ° är alldeles för mycket! Man får hoppas att vintern håller sig till vintertiden och att våren gör ett långsamt intåg -men snart. Fast inte för snabbt så rosorna startar för tidigt och så kommer kyliga bakslag som gör att nyskotten fryser.
    Det är mycket som ska klaffa!

    Kram Märit

    SvaraRadera
  5. Lengselsfulle bilder. Nydelig nærbilde av snøkrystallen. Er de ikke fantastisk skapningen, hver og en helt unik. Det kan man glede seg over selv om snøen og kulden ligger over oss. Ha en flott helg.

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder.
    Vi har 0,7 plus idag så nu börjar våren kanske på att komma närmare.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  7. Du hittar då alltid fina objekt att fota, även om du inte tycker det är något speciellt motiv - men resultatet blir alltid toppen! Just det där att kunna fånga det lilla vackra just nu - det är en toppentolkning du gjort! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  8. Ja det är ju så det är och det är gott nog.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Sån tur att du gått den hlr utbildningen i fall det skulle bli aktuellt, snacka om att fånga dagen då... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  10. Vivorna lyser verkligen upp vårvintern! Fina bilder !

    SvaraRadera
  11. Ja, nu får man liksom leta lite i tillvaron för att hitta glädjetimmar. Men vänta bara ... :-)

    SvaraRadera
  12. Lekkert snøfnugg!
    Primulaøyeblikkene går fort over! Jeg driver "førstehjelp" på mine rett som det er...

    SvaraRadera
  13. Fina bilder Anette, frusna ögonblick. Snöflingan var magisk ! Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  14. Är verkligen snöflingan på riktigt!? Helt underbar...
    Våren kommer nog snart! Den måste det för nu längtar man nästan ihjäl sig efter det som blommar!

    ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder, bilden på snöflingan är helt fantastiskt vacker.

    Även här snöar det idag, snödjupet är mellan ca. 80-100cm. Fortfarande kallt dygnet runt så någon snösmältning är inte att tala om.
    Men snart så.... kommer våren :=)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...