onsdag 14 april 2010

14 april 2010

Blåsippor för nästan hela slanten!

Den första är isblåfärgad. Utsökt vacker, eller hur?


Den vanliga blå, underbar i sin enkelhet.

Mmmm, morgondagen får visa hur den här blir. Ser lovande ut.

Fylld! Man blir full av beundran av denna.


Idag hittade jag en växt som försvann i juli. Nyinköpt riddarsporre i kruka kan försvinna.
Hittade en uppoch nervänd kruka under rödvinbärsbusken.
Först såg jag etiketten, jaaa! Nya små skott, jaa den lever!
Men    vad    är   nu      då   alla   små  
misstänkt likt snigelägg.
Har sanerat jorden där krukan låg och hela plantan förstås.


Visst har jag tänkt rätt med de här färgerna ihop?
De här fem ska till det nya området som jag börjar med så snart det tinat där.
Den här bilden gör sig bättre uppklickad!!


4 kommentarer:

  1. Det är klart att du har tänkt rätt med dem, det var så skirt och vackert ihop. Din julros ser underbar ut, den dubbla jag fick tag på var snäppet mörkare. Och blåsippor måste jag nog skaffa så småningom ...

    SvaraRadera
  2. Utsökt fina blåsippefoton. Den rosa, dubbla är bara så läcker. Och ditt färgsinne är det då inget fel på (det sista fotot). De olika plantorna gör sig otroligt bra tillsammans med julrosen som grädden på moset.....

    SvaraRadera
  3. Jättefina rosa toner, och vilka snygga sippor! Mera! :)

    SvaraRadera
  4. En mycket vacker färgkombination. Den isblå blåsippan var ju helt underbar!Ha det gott/Monne

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...