fredag 23 april 2010

23 april 2010

Primörpremiär.

I helgen får vi belöning för min snöbortgrävning för en tid sedan. Plantorna har varit under glas en tid.

Rabarberpremiär! Två krukor fulla med pinfärska stjälkar. Inne krukorna är det trångt.
I kylen finns smör, inne i skafferiet mjöl och socker,
mer behövs inte.



F ö kommer denna bilden i nästa nummer av Trädgårdsamatören! Det är roligt att kunna bidra med en bild. Tillfället glömmer jag inte. Trädgården hade besök av flera sädesärleungar. En var på gruset, jag ålade mig framåt, kameran som skydd. Kom skapligt nära, viss zoom gjorde resten.


Det är bara den här snöfläcken kvar. Av en händelse är det ju här vårarbetet ska starta...
Den där "högen"  till vänster om snön ska förvandlas.

Ha en alldeles underbar helg. Den sista i april.

4 kommentarer:

  1. Rabarberpaj... mums!
    Roligt att få med sin egen bild i TA. Grattis!
    Trevlig helg till dig med!

    SvaraRadera
  2. Får väl se om det blir något med rabarber i sommar, äter ju enligt LCHF och socker är ju inte något som vi numera använder;) och rabarber utan socker vet jag inte om jag uppskattar. Så roligt med en egen bild i TA.Ha en fin helg/Monne

    SvaraRadera
  3. Mmmm ... det vattnas i munnen. Rabarberpaj är gott det.

    Visst blir man glad när man lyckas fånga fåglar på bild. En härlig bild på sädesärleungen. Min favoritfågel är rödhaken. Har inte sett någon ännu i år men jag brukar ha sällskap av dom varje sommar när jag är ute och jobbar i trädgården.

    En trevlig helg till dig också!

    /Anita

    SvaraRadera
  4. Rabarberna såg jag också idag i rabatten, väntar tills jag kan skörda//Britt

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...