söndag 4 april 2010

4 april 2010

I morse var här snö. Här är snö nu också, den har bara dragit sig tillbaka ett par decimeter. Kejsarkronorna har bråttom upp. De bryter lätt igenom lövtäcket i rabatten.


En Corydalis solida jag bytt till mig. Det blir premiärblomning denna våren!!
Om jag minns rätt ska den bli röd.

Erkänner, jag är alldeles tokig i snödroppar. De här är inget undantag.

Erkännande nummer två; jag är galen i krokus också.

Repris, Crocus imperati  'De Jager', de här blir jag alldeles svag i benen av.
Klicka gärna upp bilderna.

En länk till Botanicus, ett eldorado med spännande lökar/knölar.

Ha nu en fin avslutning på påskhelgen.

4 kommentarer:

  1. Åh så naken corydalisen såg ut. Det är ett tufft liv de har, vårblommorna :)

    SvaraRadera
  2. Inatt blir här kallt, imorgon vänta blötsnö, ev regn.
    Nu har de nakna plantorna fått en kruka med torra löv över sig.

    /Anette

    SvaraRadera
  3. Oj oj vilka godingar du visar:) Här regnar det för fullt just nu, hoppas att det blir fint i morgon igen. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Mycket fina foton Anette! Jag tror att du har mer vår hos dig än vi har här nere på Västkusten. Dimma, duggregn och +4C. Inte kul alls.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...