söndag 13 maj 2012

Stor magnolia svischade förbi rutan...

...när vi var ute och söndagsåkte en sväng. Maken vände bilen och jag tog några bilder. Här uppe har jag aldrig sett en så stor magnolia. Kanske 4 meter.





Nästan hemma igen fick maken stanna och backa bilen 10 meter, så spoven kom med på bild! De är så läckra. Mer om storspoven, läte mm.

Kall vind gjorde utevistelsen kort, den här lilla raringen väntar nog lite till på att visa upp sig.

Kort arbetsvecka väntar, ledig på fredag.
Hoppas vi alla får en skön vårvecka!

7 kommentarer:

  1. Blev så full i skratt när jag läste att din man fick vända bilen:) Lite så är det hos oss också, är man fototokig så är man:) Vacker magnolia i alla fall:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Förstår att han fick vända bilen för den skönheten:) Jag väntar också på samma raring tror jag...jag hoppas imorgon jag:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Ha, ha, ja detta känns igen! man kan ju inte missa... (:D
    Vilken fin magnolia det verkar vara! Men vad kan det vara för vackert på sista bilden montro?
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk bild på magnolia blommorna.
    En önskeväxt hos mig.


    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Fantastiska bilder,gillade storspoven men naturligtvis magnoliorna också.

    SvaraRadera
  6. Det är precis så en make ska agera, när det händer! ;-)

    Fina bilder! Storspoven kom alltid till stugan i Jämtland, men jag ser den aldrig här i Skåne.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...