fredag 20 augusti 2010

20 augusti 2010

Ett mycket, mycket kärt återseende.
Mina föräldrar träffar min vän från Holland, efter 23 år.
Hon var som barn i mitt hus då det begav sig, liksom jag var i hennes hem.
Detta hände mycket överraskande igår.
Flera saker klaffade perfekt och vi lyckades återfå kontakten.
Nu släpper vi den inte!!!!

Vi träffades så ofta då 1972-1987 att jag efter några  besök nere i Holland då kunde lyssna och någorlunda förstå holländska.
Minns första gången jag la mig i en diskussion, -"Hon förstår språket!!" Total överraskning för familjen där nere.



Jovisst ja, ett par knoppar har slagit ut.
Porslinsanemon.
Alltid lika fantastisk.

Förstora gärna denna bilden.
Visst är hon alldeles underbar,
Marie de St Jean!
Blommat hela sommaren, 20 cm ovan marken.

I förgrunden, ett par mörka ben av Thalictrum 'Elin'.
En som visade vitt, såddes visseligen som rosa, men jag tackar för det vita.

2009 passade inte denna, i år kommer 4 spiror.
Smått kinkig. Lyser som ett smycke i safirblått.

En dahlia jag verkligen gillar!
Eldslågorna tjusar effektfullt


Carpe diem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...