fredag 24 september 2010

24 september 2010


Celebert besök idag.
En amiral, amiralfjärilen kommer inte hit varje år.
Den här tyckte mycket om dahliorna som varit meter ifrån frost. 
(Notera cirkeln i samma färg som ringblommans, det är därför jag valt denna bild som dagens bästa)


Massor av färg och form, klicka gärna upp, så förstår ni varför bilden är utvald. Kolla djupet också.

Crepuscule igen....

Solhatt med gilleniaglöd i bakgrunden.

Rooguchi som bara fortsätter och fortsätter att blomma.

Amiralen lyfter! 

Oftast visar de bara baksidan. Den tål att granskas närmare.


Carpe diem!

8 kommentarer:

  1. Åh vilka vackra foton. Du är så duktig på att fotografera, undrar när jag har lärt mig lika mycket;) Ha en trevlig helg/Monne

    SvaraRadera
  2. Jo, nog får jag lov att känna mig nöjd över de där. Monne, dina bilder kan du gott känna dig stolt över. T ex den där bruden böjer sig ner över barnvagnen, den bilden förmedlar en värme.

    Ha en så bra helg det bara går!
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Hej Anette!
    Åhhh, så fina bilder! Amiralbilderna var något x-tra :=)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Hej Anette! Vilken läcker amiralbild! Det är härligt när fjärilarna invaderar...Jag gillar din vinjettbild med det dignande äppelträdet. Vilken känsla av höstens rikedom!

    SvaraRadera
  5. Äppelträden dignar verkligen. Skulle ha gjort äppelmos den här helgen men den envisa förkylningen satte stopp för det. 10:e dagen nu, det räcker för länge sedan.

    /Anette

    SvaraRadera
  6. Hej Anette!
    Dina bilder berör verkligen!
    Särskilt ingångsbilden, så läcker med ålleträdet.
    Det var väl många fina sorter du inhandlat.
    Jag blev bara helt tokig i affären och damen sa till mig Vet du att du skall gräva ner dem?
    Mmm det vet jag...
    Kul när du tittar in hos mig
    Annika

    SvaraRadera
  7. Hej Anette! Hittade hit till dig via Annika Christensens blogg och gillar det jag sett hittills. Ska ta en närmare titt när vintern slår till på allvar - tills dess har jag fullt upp med trädgården och bloggandet som är ganska nytt för mig och lite struligt, gammal dam som jag är... Halvblind är jag också men jag ser ändå att du är en mycket duktig fotograf! Förstorade headerbilden och satt en lång stund och njöt! Sätter upp mig som följare så att jag inte missar något framöver!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  8. Varmt välkommen Laila! Alltid roligt med nya följare. I vinter kan du botanisera bland många gamla godingar särskilt i januari och februariarkiven. Jag själv ska försöka komma ikapp med etiketterandet.
    Annika, jag tittar in hos dig ganska ofta, det här med mitt kommenterande skulle kunna förbättras.
    /Anette

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...