fredag 12 november 2010

Blommande fredag / Pytteliten



Så pyttesmå de är, stjärnorna på stjärnhimlen. I veckan fastnade några på bild.
"Karlavagnen" som är en del av Stora Björns stjärnbild.



Från en björn till en annan, förlåt den billiga melodiradioövergången, kände mig rätt liten då jag såg spåren efter björnen jag nyss hört. Han såg mig och stack iväg.

Ensam, rädd, pytteliten sädesärleunge som försöker gömma sig på öppen grusyta.
Jag gömde mig bakom nå´ buskar och fick en bild på den lilla.


Pyttesmå frön av många slag har kommit en bra bit på sin uppväxt.

Den minsta krokusen jag har. Tändsticksasken är av den mindre storleken.

Pyttesmå knoppar



Angående servettvikningen så har jag inte hittat min fusklapp,
finns inte där det borde vara. Annars är det lätt att få träffar om man "googlar".

Carpe diem!

27 kommentarer:

  1. En björn? Då hade jag också känt mig pytteliten...verkligen ;)
    Trevlig helg ;)

    SvaraRadera
  2. Oj vad många fina "pytte" bilder du visar:) Du menar inte att du mötte en björn? Jag hade nog fått hjärtstillestånd, förstår om du kände dig pytteliten. Ha en trevlig helg/Monne

    SvaraRadera
  3. Men oj - råka på en björn! Läskigt! Det var många fina småttingar hos dig :) Lilla fågelungen..... söt!

    Ha en bra fredag :)

    SvaraRadera
  4. Jag såg inte björnen, hörde den ju bara. Skulle inte ha något emot att se en. Då på långt avstånd förstås.
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Fin bildsvit. Björnspåret var häftigt tycker jag.

    SvaraRadera
  6. Men vilken ruggig och häftig upplevelse! - Vilken tur att björnen var räddare för dig - klart man skulle känna sig pytteliten.
    Dina pyttisar är ursöta, speciellt mini-krokusen.
    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Hej, Anette,
    Vilka ljuvliga pyttebilder du bjuder på! Karlavagnen fotograferad på det sättet har jag aldrig tidigare sätt! Fantastiskt:)
    Ha en härlig fredag,
    Charlotta

    SvaraRadera
  8. Härlig tolkning av temat den här veckan. En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  9. En BJÖRN ha då var det du som var pytteliten eller hur?

    Trevlig Helg Anette

    Tyra i KÖKSTRÄDGÅRDEN

    SvaraRadera
  10. Så underbara tolkningar av veckans tema.Karlavagnen är härlig för att inte tala om björnspåret...och den lilla, lilla pippin plus allt annat!/Anja

    SvaraRadera
  11. Spår av björn! Hua!! Föredrar den där på himlavalvet!

    Undrar hur du förvarar - och klarar - de där små fröplantorna under långa mörka kalla vintern?

    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  12. Många fina "pytteliten" bilder!
    Ojoj björnspår...det var inte dåligt!
    Ha en fin fredag! / Irene

    SvaraRadera
  13. Laila, jag har gott om plats. De där backarna är vinterns frösådder som fått stå under belysning i svalt utrymme. De minsta får nästa vinter stå ute i täckta pallkragar, de flesta hamnar i öppna pallkragar.
    När jag konstaterat att det var björnspår, och fotograferat det, då var jag snabbt uppe på cykeln och därifrån.
    Skön helg till er alla!

    /Anette

    SvaraRadera
  14. Finns det något vackrare än en stjärnhimmel. Spännande med spår av björn , det skulle jag också vilja se... och även självaste björnen.
    Svar på din fråga- den lilla rosa är en lewesia.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  15. En björn - både spännande och skrämmande, eller?
    Knopparna på grenen inger hopp.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  16. Pytteliten är bara förnamnet på hur jag hade känt mig öga till öga med björnen!!

    SvaraRadera
  17. Nog skullle jag få lite björnfrossa av att se dom björnspåren och efter ha hört björnen. Huvva!
    Längtar till våren när jag ser dom små knopparna.
    Ha en fin helg /Stina

    SvaraRadera
  18. Fin bild du lyckats ta på karla vagnen! Har aldrig tagit kväll eller natt bilder. Dags att prova:) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  19. Hej Anette!
    Så många fina bilder på veckans tema 'pytteliten'.
    Föll som en 'fura' för stjärnbilden, vackert, vackert!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  20. Vilka fina bilder!! Den på karlavagnen är helt suverän och lilla krokusen är läcker! Häftigt med björnspåret...en sån skulle inte jag vilja möta!
    Ha en trevlig helg!
    Margot

    SvaraRadera
  21. Bra bilder, imponerad att du lyckats fånga karlavagnen på det viset. :)

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  22. Är så imponerad av att du vågade fotografera björnspåret - var du inte skräckslagen???
    Må så gott!

    SvaraRadera
  23. Katarina: Nej, faktiskt inte. Det finns björn, men den gången var det väl inte min tur att se den. Jag hörde den.

    Min första digitalkamera, med den hade jag möjlighet att ta bilder med upp till 15 sek. exponeringstid. De två senaste ger bara en sekund och det är lite för lite. Får "bättra" originalbilden, annars hade inte stjärnbilden synts.
    Stativ är ett måste.

    /Anette

    SvaraRadera
  24. Vilka fina bilder och roliga övergångar! :) Det finns så mycket fint i naturen när man tittar nära!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  25. Vilka härliga bilder!! Och nästan björnkontakt är inte dåligt!
    Kram

    SvaraRadera
  26. Hej, för björnen känner man sig minsann liten. Vackra bilder. Blir helt tagen av heddern. Vackert. Vill önska dig en fin vecka/Gela

    SvaraRadera
  27. Hej och välkommen Gela!
    Man får göra sitt bästa av den här tiden som kallas vinter. Bytte header alldeles nyss, ser fram emot nästa byte, när det våras!!
    /Anette

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...