lördag 22 januari 2011

Snögubbens 100 timmar, Heliconia, Vilda

Ja, det var de där snögubben, våren 2008.
Med tillstånd av upphovsmännen (=snögubbebyggarna) som är yngre sonen och hans flickvän.
17 maj 2008. Notera snögubbens armar.
 18 maj, natt.
 19 maj, en hungrig småfågel letar mat i mossan. Denna och andra bilder tagen genom de gamla skrovliga fönstren, därav oskärpan.
 Så var det hans armar...
19 maj.
 21 maj. 100 timmar har gått.

Idag fick vi välkommet besök av de två, nej tre menar jag. Lilla familjen har fått tillökning av Vilda. Av en ras "Kerry Blue Terrier" Trots att kameran gick varm var det svårt att få till någon enda godtagbar bild. Den nedre är bäst hittills. Ändå var hon så lugn och fin. Pälsen är som ett lamms. Det bästa är att det verkar som om vi tål henne. Allergi ställer ofta till det...Vi vet nu att hon kan öppna stängda dörrar...

Den rödblommande skönheten fanns på Ikea, som de hade varit in i på väg hit. Det var på Mauritius jag såg en sådan senast. Namnet är Heliconia. Nu var detta deras planta, men med lite övertalning stannade de åter på Ikea och köpte ett par till!!! Till mig.




Carpe diem!
Anette

8 kommentarer:

  1. Snögubbebilderna är oslagbara:) Jaså du har blivit "farmor" nu;) jag är också "farmor" till lilla Myran:)Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Hihi! Roliga bilder! Och så söt vovve! :) Vill också sååå gärna ha hund men maken är inte ett dugg lättflörtad... ;)
    Ja, du kan nog skippa tulpanutställningen. Åk till blomsterlandet eller plantagen istället.. lovar att det ger mer.
    Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  3. Bildserien på snögubben var helt underbar och just det där med att den blev mer och mer ledsen och tappade å hängde med armarna - härligt!
    Övergivit - jag tänk att om man bara tittar så hittar man.
    Bra att du tar det försiktigt så att du inte skär dig och det där med kanonkulan var intressant. Min farmor sparade en kanon kula från kriget och hade den när hon malde senap.
    Och narssicer har vi varit iväg och plockat på min mans mormors gamla övergivna torp.
    /Maria Berg

    SvaraRadera
  4. Oj den snögubben smälte fort..härlig bildserie!
    Berit

    SvaraRadera
  5. Härligt med snögubbens levnadsbana. Hoppas den där växten finns kvar när jag ska tilL IKEA nästa gång. Riktigt läcker.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Underbar bildserie med snögubben!

    SvaraRadera
  7. Välkomna ni nya besökare, alltid lika roligt att läsa en ny signatur!
    Snögubben fick värmeslag, inte undra å¨att han försvann snabbt. Tur jag var hemma och hade kameran tillhands.
    Än ligger snön både djup och frusen, litet vårtecken är att lindarnas frön börjat dala ner på snötäcket.
    Ha en fin avslutning på arbetsveckan
    /Anette

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...