måndag 30 januari 2012

Blommande lökar och boktips


Ett par spontaninköp på Ikea senast blommar nu för fullt. Det gjorde att det blev ett uppehåll? med "tulpaner på bordet-tiden".
Nu är här en kruka med småblommande narcisser 'Bridal Crown' och en kruka med vitblommande hyacinter. P g a doften får de vara i olika rum. Tur vi har gott om kubikmeter i och med takhöjden, så doftspridningen blir "doft" och inte "lukt" och huvudvärk.





Ett paket böcker väntade i brevlådan. I julas, då vi var i Skåne, fick jag låna en bok. Det var Karin Brunk Holmqvists "Potensgivarna". Det dröjde lite innan den blev läst, sedan gick det fort minsann! På två dagar hade både jag och maken fnittrat och myst oss igenom boken! Nu har jag några till av samme författare. Ska njutas av i lagom dos framöver.

Jag var ut i trädgården en stund igår, såg frökapslar på en strandiris. Däri fanns frön som jag sådde, idag kom krukan ut, skottade över lite snö. Få se om de blir lika fina som "mamma iris".




Imorgon tar januari slut, för den här gången.
Ha en fin måndagskväll.

1 kommentar:

  1. Härligt med doftande blommor inne, jag har tur som tål det:) Brukar köpa riktigt starkt doftande liljor som sprider sin doft i hela huset;) Hoppas att irisfröna gror och blir lika sin mor:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...