söndag 16 december 2012

Snö & annat elände

För första gången på flera år, var snön lagom varm att få till snöbollar till en snölykta.
 

Så här ser det ut här nu...än når det inte upp till rekordnivå, men det har inte ens varit jul...

En av pelargonerna som jag tog in i tid är P. laxum. Skulle blomma för första gången. Den kom så här långt. Kanske var jag ovarsam med blomstängeln, för den kroknade.
Ännu sämre är det med 17 av 20 som frös på glasverandan för ett par veckor sedan. Borta är Tornedalen, röd rosenknopp, Mårbacka, Dronning Ingrid, Svensk Herrgård, Madame Salleron, Occold Shield, Tierpspellan mm.
 

 
Ny i huset är en vit azalea. Hoppas den står sig lång tid.
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Vad tråkigt med dina pelargoner! Blir inte alltid rätt med vädret för de små.man hinner inte passa.
    Ha en fin kväll i alla fall.
    Kram meta

    SvaraRadera
  2. Men så tråkigt! Har jag några sticklingar över så kan jag skicka av röd rosenknopp och mårbacka om du vill förstås! Har lovat bort till 2 redan!

    Kram ulrika

    SvaraRadera
  3. Jag överaskades också av kylan i år. Den kom tidigt och blev kallare än jag var beredd på så mina pelargoner for också illa på glasverandan, men det mesta överlevde nog i alla fall, tror jag... Nu är det jättetrist väder. Snön smälter, rasar från taken med BRAK och resterna rinner bort i dimman. Ingen julstämning alls:( Och vi som hade så mycket snö!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...