onsdag 23 juni 2010

23 juni 2010

Bilden får tala för sig själv.
Gillar detta.

Gillar det här också, tvättlinestören, Finlands vita,
rost där honungros ska husera, sittplats i solen.
Rosen t h är en Blush Damask, full med knopp.
Bakom den anas Kathrin Vidar.


Kompostirisen igen, vad nu den än heter!

Ny igår, en vallmo i lugnare färg än de förfärligt orangea.
'Prinzessin Victoria Louise'.
'Karine' har också börjat blomma, men har ingen bild..
Dessutom har en klematis 'Miss Batesman' slagit ut.
Massor med småknopp i C. viorna och C. addisonii.
117 i blom om inget fallit ifrån alltså.

Annars har jag mest smällt mygg idag, trots liten vind.
De har ändå lyckats bita mig många gånger.
Jo, en del perenndelningar och liten flyttcirkus blev det också.


Carpe diem!


2 kommentarer:

  1. Gillar också detta! Har även jag ett hörn med gul daglilja, brandgul lilja och blå iris, tyvärr ingen lika vacker lada i bakgrunden. Tycker dock inte att den "vanliga" jättevallmon är förfärligt orange. Även den passar in just den här årstiden, tillsammans med blå nävor, blågull, blå iris - gör den inte?

    SvaraRadera
  2. Jodå, håller med dig Kristina i din åsikt. Det är bara att jag är så trött på dem. Mina föräldrar har en hel långsida av huset med dem, där passar de bra!
    Ladan är grannarnas och visst bidrar den till miljön på ett bra sätt. Dessutom vinklar den av mot öst och ger bra skydd mot nordanvinden.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...