tisdag 22 februari 2011

22 februari

Min allra första saint paulia. Inte helt sant, tillfälligtvis min. Närhelst jag råkar komma över någon sådan, brukar jag köpa en ny till mamma. Hon har några stycken nu! Ingen av dem blommade vid senaste besöket, och det var självklart att stoppa ner ett par i inköpskorgen för några dagar sedan. P g a förkylning har jag ännu krukorna här hemma. Faktiskt ganska trevliga små växter. Kanske jag tar några blad och testar förökning.


Håller som bäst på att välja ut bilder till lokala trädgårdsföreningens bildvisning såsmåningom. Massor av bilder att gå igenom. Stötte på en fjärilsbild, där några förargliga grässtrån stör. Den bilden ska inte vara med på visningen.


Inte optimal, men jag nöjer mig med den här som den ser ut nu.
Lite bättre, eller hur?

Ha en skön kväll!


5 kommentarer:

  1. ja det blev den:)jag är en sån som inte ser det ,den där optimala bilden(mina egna) men njuter av dina underbara bilder:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Ser ut som en sällsynthet, den där fjärilen. Vacker i alla fall. Även jag har köpt mig en Saint Paulia (i brist på annat) och jag måste erkänna att den börjar bli så smått omtyckt.

    SvaraRadera
  3. Saint Paula har jag aldrig lyckats med men de finns otroligt många vackra sorter:) Fjärilsbilden blev jättevacker utan störande grässtrå men jag säger som Berit att jag hade nog inte tänkt på det innan:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Hej Anette!
    Det var en vacker fjärlil!
    Visst är det tur att man kan trolla ibland, fint blev det också.
    Ha ne!

    SvaraRadera
  5. Det ska vara en apollofjäril, eftersom jag sällan ser någon och kameran var med blev det bara en bild, sedan försvann fjärilen.
    Det var nog hos dig Lotta jag läste om Saint Paulia för någon dag sedan.
    Kall morgon -20. Brrr.
    Ha en bra dag.
    /Anette

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...