lördag 5 mars 2011

En bild värd att klicka upp

Grävningen för några dagar sedan har verkligen lönat sig.
En vecka tidigare än förra året.

Klicka upp den här bilden, det är den värd!


Snödroppen några timmar tidigare.

Ja, jo, det var där med blåsippsplantan jag grävde fram i söndags. Hittade en etikett, 'Seagull'. Insåg att det är är en av narcisserna ska komma upp. Blåsippan alldeles intill, nu framtinade.
Jag var så nära. Visst är det mycket "vår" över ett blåsippsblad?
Om en månad vill jag att den blommar.



Torsdag och fredag hade jag två oerhört intensiva kursdagar. Är van att jobba 6 timmar om dagen, och det blev närapå för mycket med arbetsdagar på 12 + 9 timmar. Visserligen en ovanligt intressant och synnerligen innehållsrik kurs, men fritiden är värd mycket den också.

Rensat idag. Inte ogräs utan  i bildmappen, den med bilder till visningen den 29:e.
Nu 180 kvar. Fortsätter rensa.

Ha en fin helg alla!


Carpe diem!

5 kommentarer:

  1. En sådan ljuvlig bild:) Jag var och kollade mina snödroppar idag men de hade bara precis stuckit näsan ovanför ännu. Men fortsätter det fina vädret ett tag till går det fort. Du får se till att jobbet inte inskränker för mycket på din fritid Anette, trädgårdsmänniskorna MÅSTE få ha lite tid för jordbad;)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. För min del var det perfekt att helgen tog vid efter kursen. Att jobba dagen efter hade inte varit så bra för mig.
    På morgonen kunde jag njuta av att det gror i ett par krukor till!
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Jag tar tillbaka det där med att det är fusk att gräva fram snödropparna! Jag tror nästan att jag skall göra detsamma, och ställa en glasklocka över kanske..?

    SvaraRadera
  4. Hej Anette!
    Ljuvlig bild på Snödroppen!
    I dag ska Tomat och Klockranke-fröna i jorden, sen ska det bli en sväng ut i solen.
    Ha en bra dag du med!

    SvaraRadera
  5. Grävjobbet lönade sig verkligen. Jättefin bild!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...