tisdag 15 mars 2011

Första krokusen mm



Ser att det blivit tillökning bland följarna!
Välkommen Stina!

Så har då den första lilla krokusen slagit ut. En dag senare än förra året.
Det var svårt att fotografera rätt blå färg, lite jobb med redigering fixade det.

Förkylningen är mig trogen, släpper bara lite i taget, är så less på den....

....hade gott om tid att sitta och testköra bildvisningen, som går av stapeln om två veckor. En tredjedel av bilderna tog 20 minuter. Då ligger sluttiden på ungefär en timme.


Carpe diem!


7 kommentarer:

  1. Grattis till krokusen! Hjälper nog till att driva förkylningen på dörren.
    Jag gläds åt mina våriris, som blommar nu, men huttrar fortfarande i snålblåsten.

    SvaraRadera
  2. Underbart foto!! Jobbigt med en så segdragen förkylning hoppas verkligen att du är frisk till du ska ha bildvisningen:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Härligt med krokus! Här har den ungerska blåsippan visat sitt ansikte idag men den sitter så illa till att jag inte når den med kameran ;-)
    Fortsatt trevlig vårvecka!

    SvaraRadera
  4. O så härligt med krokus. Jag som bor i zon 4-5 gläder mig åt att just ha fotat årets första
    snödroppe. Om någon dag hoppas jag att den
    hamnar på bloggen. Just nu är jag så trött på att bara kuna visa snöbilder. Visst är det härligt nu när man verkligen börjar känna
    att det går på rätt håll.

    SvaraRadera
  5. Vilken otrolig lyster det är i den bilden. Härligt när det börjar våras på riktigt.

    Hoppas din förkylning ger sej snart. Jag har peppar, peppar klarat mej hela vintern men var däremot förkyld det mesta av hösten.
    Ha det gott // Elinore

    SvaraRadera
  6. Härligt med vårens första Krukos.
    Bilden var superfin!
    Inte kul med förkylning som inte vill släppa taget, vila är nog bästa medicinen.
    Krya nu på dig ordentligt!

    SvaraRadera
  7. Krokus ska det ju naturligtvis stå! :=)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...