tisdag 2 augusti 2011

Nya träd och nya pelargoner

2005 såg och kände jag på den första glanskörsbärsstammen. Det var på Wij Trädgårdar, den bild jag då tog är den allra översta i länken nedanför bilden.


Nu har jag äntligen skaffat mig ett eget glanskörsbär!
Inte nog med det, det blev en med strimmig stam också. Den har lönnliknande blad. En amerikansk strimlönn har också hittat hit!



I söndags tog jag mig en tur bort till Bergabacken. Der blev det tre nya pelargoner.
En P. sidoides med knoppar, en P fragrans och en P laxum. Bilderna är på de två sistnämnda.





Träden fanns på Åsby, i Hallstahammar.
Igår var vi nämligen till Västerås och hälsade på äldste sonen,
som vi hämtade på hans jobb i just Hallstahammar.
Tänk så väl jag räknat ut att hinna med ett inköpsbesök på Åsby...
God middag intogs i hamnen. Härligt att sitta och titta på båtarna, 26 grader varmt dessutom.

Ha en fin kväll alla!


3 kommentarer:

  1. Underbara bilder på vackra stammar! Har själv funderat på ett glanskörsbär, nu är jag mer övertygad än nånsin. Glad att jag hittade hit! Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Har också några träd på min vill ha lista//Britt

    SvaraRadera
  3. Underbara träd du har inhandlat, dom står på min önskelista med;-) (Fast den strimmiga har jag redan en liten pluttig på kruka). Hoppas dom klarar sig bra uppe hos dig.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...