fredag 26 augusti 2011

Sen blomning

Klematisen 'Summer Snow' svingar sig högt upp i körsbärsträden.
Körsbär som vi åt tills vi nästan lessnade på dem.
Till sist kom fåglar och åt upp de som vi lämnat.


En munkrenfana som ska planteras imorgon.

Äntligen har petunian börjat blomma. Väl sent.
'Pearly Queen' är namnet, den främre är någon annan.

Violrutan 'Hewitt´s Double' tål att ses igen!

Skuggliljan har slagit ut idag. Jag har tre olika, det blir nog bara den här som hinner blomma.
Lite roliga former!

Gott om värme idag, ska visst bli mer av den varan imorgon.

Då roar vi oss med Kalle och hans vänner

Ha en härlig helg alla!


3 kommentarer:

  1. Vackra blommor du visar upp :) gillar verkligen den sista Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Här får jag nog inga blommor på skuggliljorna i år, de har istället för att sätta knopp roat sig med att försöka att slå rekord i höjd:)) Avundas dig T. 'Hewitt's Double' den har jag försökt mig på flera gånger men den har aldrig överlevt vintern;( Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Skuggliljan har försvunnit hos mig. Men nu ser jag ju att jag bara måste köpa nya!
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...