torsdag 19 april 2012

Posten noll poäng, noll koll

7 träd och 14 buskar är någonstans, någonannanstans. Inte här, där de skulle kommit fram igår, avsända från Tyskland måndag morgon. Överraskande snabbt, resan kunde följas med hjälp av kollinumren.3 kollin.

Ett meddelande skulle ha lämnats här igår, eftersom jag då var på jobbet. Jag har letat över hela gården, fem varv, kollat postlåda och alla ingångar. Ingenting hittat. Däremot ligger de stora lapparna kvar, där jag skrivit mitt telefonnummer om paketen skulle komma när jag var på jobbet. (2 minuter hem).

Vid kontakt reklamerades de och kanske en handläggare tar vid imorgon. Sedan är det helg.
Jag är mycket mer besviken nu än alla de gånger jag inte varit med vid fördelningen till frödonatorerna.

Jag är ledig imorgon för att plantera. Nu fortsätter jag städa, så det blir klart i alla fall.

Tänk om det skulle fungera så på mitt jobb;))) "Hämta barnet ditt, näej han/hon vet vi inte var han/hon är, vi kanske börjar leta, imorgon.

Ha en så fin aprilkväll ni bara kan, och skulle ni se paketen, hör av er till mig direkt! Örebro/Gävle/Torsåker-där någonstans.



PS. Paketen är hittade, eget letande via telefon, de ska komma idag!
Gårdagskvällen blev förstörd, orkade inte ens bry mig om att se matchen som Brynäs vann.

4 kommentarer:

  1. Grrrrr, jag skulle varit vansinnigt arg:( Posten är fruktansvärt usla på det här med paket från utlandet, ta betalt kan de men sköta sina åtagande är det lite si och så med. Hoppas att det löser sig för dig så de inte behöver ligga på posten över helgen eller var de nu är. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Men nu får dom väl skärpa sig!! Förstår att du är minst sagt irriterad. Hoppas det löser sig och du får dina plantor utkörda i morgon/eller kan hämta dem.
    Ha det fint.
    //Maria

    SvaraRadera
  3. De barrotade plantorna blir kompostkvarnsmat. Om och när de kommer.

    Är helt övertygad om att föraren inte hittade hit. Någon måste veta vem det var som körde och kunna fråga var han gjorde av meddelandet. Det finns inte här.

    Har försökt få upp humöret genom att kolla på nytt i trädgården, gräva, fotografera, men icke. Inte ens Brynäsmatchen intresserar. Den här dagen glömmer vi.

    /Anette

    SvaraRadera
  4. Hoppas att paketet kommer till rätta för någonstans i byn måste det ju vara om han nu levererade till rätt by...skit posten får man säga så?
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...