lördag 26 januari 2013

Antiklimax i torsdags

Om man flyttar ett blad, blir det lite bättre.


eller hur?

Det var lätt för mig att välja några nya primulor. På Plantagen fanns en del att välja på. Det följde med en kamelia också. Med knopp som tagit färg står den nu i svalt ljust utrymme. Slår den ut som den borde, blir det bilder tagna. Jag lovar!
 
Vi hade dragit iväg till Gävle för lite ärenden, och för att köra nya bilen. Ja, jag har inte hunnit prova den än, maken ville, men näej, jag väntar nog lite till. 

Antiklimax i torsdags. Sedan lång tid tillbaks hade jag varit inbokad till ett föredrag med mina personliga bilder ifrån ett otal resor till Gotland. Evenemanget skulle gå av stapeln på torsdagskvällen. Jag var dessutom ovanligt väl förberedd. Annars är ofta mina bildvisningar mer improviserade. Icke så denna gången. 
15 km resa dit, fungerar inte kort och kod till lokalen. Alla fick åka hem igen, jag for med ett "jaha". 

En av bilderna som skulle visats i torsdags:
 
Ikväll håller jag tummarna för konståkningssystrarna Helgesson som tävlar i EM.
Ha en fortsatt skön helg alla!

 

5 kommentarer:

  1. Men fy så dåligt!
    Tur att du fick glädja dig åt fina primula i stället då.
    Ha en skön söndag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Primula er vel den planten som sprer mest glede nå på vinteren.

    Ønsker deg en fin helg, og du er hjertelig velkommen til å være med på min fotoutfordring - Helgeglede!
    Klem Vivi

    SvaraRadera
  3. Aha, bildvisningar... visar du bilder från din egen trädgård också?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har förekommit i vår lokala trädgårdsförening och i den lokala kretsen av naturskyddsföreningen, då mer mer naturbilder.

      Radera
  4. Det kan man verkligen kalla antiklimax.. :( trist! Hoppas det blir ett nytt tillfälle.
    Ser fram emot nya bloggen.
    Kram,
    a-k

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...