tisdag 26 januari 2010

Gammal skåpmat (vintertema)

Plockar ihop några bilder med vinterstuk. Någon av bilderna är extremt kall, en liten varning till dig som lätt fryser! Jag kastade in ett par extra pinnar i spisen, så här är värmen god.

Nu till den spännade delen; att få bild med text att stämma...

Jag försökte få till det där med text till bilderna i de första inläggen, nix vad det lyckades.




Här är det så kallt, så kallt, iskallt och mer därtill. Det knarrar i snön när jag går.



En månad senare. Samma plats, men jag har vridit mig 180 grader. Än är det fruset och hårt. Men solen har börjat värma och fåglarna har börjat sjunga.
Hemmavid, i trädgården blommar snödroppar och vintergäck.


Den här bilden är en av mina absoluta favoriter. Tagen vid en vacker plats vid exakt rätt tillfälle. Mycket ska klaffa, motiv, ljus och det viktigaste av allt; kameran måste vara med. De bästa möjligheterna till en riktigt bra bild, tja, de har fallit på att kameran varit på annat ställe eller oladdade batterier.
Jaha, ligg där då. Har försökt få bilden att hålla sig i mitten. Två gånger.
Jo, det kommer alltid en vår efter vintern. Åtminstone återkommer våririsen troget. Tidigt sticker det gröna upp. Från ena dagen till nästa slår de ut. Jag tycker de gör sig bättre på bild så när nerifrån sett, än rakt uppifrån.
Jag har några olika våririsar. Den här heter 'Harmony' och är den vanligaste. Efter blomningen sticker bladen upp som smala spjut. När de gulnar börjar perennerna dölja skräpet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...