lördag 30 januari 2010

30 januari 2010

Årliga fågelräkningen och idag, just idag behagade de efterlängtade steglitsarna återkomma. De är mig trogna. Tror de doppat sina huvuden i hallonsylten...hit kom 10 stycken!

En bild på fåglarna och en annan på hur jag ser på dem inifrån köksdörrfönstret. Svårt att se småfåglarna? Kolla rakt över dörrhandtaget på ytterdörren. (Bara för ni kan se utgångsläget för fågelbilden!)
Fick testa olika inställningar, bäst med kortast möjliga slutartid, fåglarna rör sig så snabbt. Maximal optisk zoom, ändå viss beskärning.



3 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat, jag räknar också fåglar men inte lyckats fånga någon på (acceptabel) bild ....

    SvaraRadera
  2. Åh så söta de är, ja fåglar har jag inte riktigt lärt mig att fota ännu, men det kommer:) Tror aldrig att vi köpt så mycket fågelfrö, talgbollar , jordnötter och äpplen till fåglarna som vi gjort i år. De måste ha det svårt nu i denna enorma kyla som vi har haft och troligtvis kommer att ha ännu en tid. Ha en trevlig helg Anette/Monne

    SvaraRadera
  3. Vi räknar våra pippifåglar i morgon.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...