onsdag 27 januari 2010

Några fina höstbilder




1 september, kvällssolen silar genom grannarnas stora lindar mot malörten som växt sig gigantisk.


Nattfrostvarning, dags att plocka in de sista sommarblomorna.


Höstaster som blivit alldeles för stor. Den här ruggen fick vara "fin" i skottkärran innan komposten fick bli dess hem.



Än kan det vara sköna kvällar att ta sig ut. Här snackar vi former!


Disig morgon, solen bryter igenom om ett par timmar. Fukten har gett pärldroppar i spindelnäten. Man ser inget men hör fåglarnas sång, "Samla er, kom, nu drar vi söderut".


Just idag var sjön stilla,
just idag var rönnen röd,
 just idag gick jag förbi, just idag var kameran med.


Hemma igen, erkänner direkt, jag har lite svårt för att ta bort de nerfallna bladen när de lägger sig så vackert mot det grå.


Äppelträdens blad gulnar, än hänger några äpplen kvar. Det här äpplet har jag sparat enbart med tanke på att en gång ta en sådan här bild. Hoppades fåglarna inte skulle provsmaka. De lät det vara. Hoppades att vinden inte skulle blåsa ner det. Även vinden var på min sida.
Så gick jag fram och plockade ner det och strax kände jag den goda smaken.


4 kommentarer:

  1. Som vanligt helt underbara bilder!
    Tack för att du delar med dig!
    Kram
    Christina i Småland

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder.....kurvorna va snygga (är det så karlarna säger ;-))
    Tack för att vi får se dina bilder här, nu när Aot är som det är.
    Ing-Marie i Finnerödja

    SvaraRadera
  3. This is a great post, I love it.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...