måndag 23 maj 2011

Hos Hannelotte del 3/3


En häftig högre växt, flera betydligt kortare och några mittemellan.


De här knopparna är urläckra!

Liksom de här. Sprickfärdiga.


En sådan vill jag ha!!!




Sibirisk pion.
Sådana har jag frösått, har några plantor. 

Ska nog utöka mitt lilla sockblommesortiment med den här.
Har bara en...än.

Underbar färg på lungörten, både blommor och blad. Jag föll och snälla Hannelotte ordnade snabbt fram en planta. Den heter 'Opal'.


Ja, det var de sista bilderna därifrån. Idag planterade jag ut den sista växten av de som följde med hem.

Hemma här i trädgården går det med rasande fart. Herrgårdspion, dillpion och mängder med rosenpioner i blom. Imorgon ska jag ta årets andra trädgårdspromenad, där varenda blommande växt ska noteras.

Ha nu en skön kväll!

3 kommentarer:

  1. Den röda primulan skulle jag vilja ha, tror jag har den rossa ska kolla på korten isåfall så får du av mig:)
    ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, tänk att det nu går med racerfart allting i trädgården. Hoppas att det snart lugnar ner sig eller i alla fall dämpar sig något för nu går det nästan för fort. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Hej Anette!
    Härliga växtbilder från Hannelottes trädgård.
    Förstår att det fanns mycket att se och massor man vill ha :=)
    Tack för seien!
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...