lördag 21 maj 2011

Ser ut att sitta i min trädgårdsstol

"Dillpion" i folkmun, bjuder på finare blomning än någonsin.
Det är herrgårdpionen, jag har den vid vänster armbåge när jag sitter i stolen i perennrabatten. Det vita är ljuvliga vanliga tovsippor. Det gula är smörboll.
Dillpionen slår ut vilken dag som helst den också. På annan plats.


I nya steniga delen av perennrabatten har blivit planterat idag. Vet ju hur snabbt det går, så jag avvaktade det hela över natten. Ångrade bara en placering, det var lätt att åtgärda med plantorna ännu i sina krukor. Här är en liten del av det lilla nya.

Äntligen fyller klematisen fönstret. Såsom det var tänkt. Mer blått följer strax nedanför. Kommer att bli så bra!

Första sockblommeförökningen har lyckats. Placeringen blir nog bra.

Bakom skuggrabatten, i syrenhäcken skjuter en med barr skott. 

Inne.
Maken har målat i veckan.
Jag broderade för 26 år sedan.

I matsalens ena fönster, en lyckoklöver med fina kontraster.

Resterande bilder från besöket hos Hannelotte kommer en annan dag.


En skön lördagskväll till er alla!


1 kommentar:

  1. förstår att det blir att sitta och njuta av blommningen av den pionen , min står i knopp iallafall.
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...