onsdag 4 maj 2011

Köpta, fådda och sådda.

En återkommande köpeprimula, 'Nectarine' vars färg passar alunrotens.


En liten rodde. Köpt på trädgårdsmässan förra året, knökfull med knopp.
Fimbriata ska namnet vara, om det nu är rätt...


En fådd aurikel. Från forumisten azon5. Visst är den fin?
Klicka gärna upp!

Mera av det fådda.
Forumisten Rauno har bistått med julrosfröer.

Lilla shortian har växt, är nog tre millimeter nu. Titta noga, hon har fått sällskap av tre syskon!

Ha en bra onsdagskväll!


4 kommentarer:

  1. Vackra härliga växter som är köpta, fådda och sådda :=)
    Köpeprimulan var superläcker!
    Ha ne gott!

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt med fådda växter för man tänker alltid lite extra på givarna när man ser dem:)) Tänker alltid på dig när jag ser min lilla pion tex:) Kul att shortian fått bebisar:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Nu väntar en trädgårdshelg igen! Förmodligen har jag plant-öppet medans jag donar med allehanda därute.
    Kul att den lilla lever Monne! Räknade in nio stora och åtta små plantor av densamma idag. De tar utrymme och jag krukar nog upp några imorgon.
    Ha en skön helg!
    Anette

    SvaraRadera
  4. Kul med fådda växter - och fröer! :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...