lördag 9 juni 2012

Uppstickare & tjuvstart & första ros

Överlevare, tack för det! En småblommig hästkastanj på tredje året.


Skomakariris som blir fler, hur nu det är möjligt i detta iriseldorado. Om lite tid blommar här hundratals av en onamnad. Jag har satt ner dessa blå och några I. flavescens som komplement. Gulbladig mattram i bakgrunden sköter sig själv.

En fin Tiarella, den heter 'Braveheart'. Det blå som anas bakom är lungörten 'Opal'. Väggen bakom bildas av en gammal syrenhäck och silveraxblad.

Ljuvlig praktviva. Den här är liksom liite extra!

I samma färgton, men något mörkare är vårdträdet magnolian 'Susan'. Knoppen är den enda.

Svagt rosa, är några knoppande buskpioner. Blommorna har alla mörka fläckar vid basen.

En av de rosablommande buskpionerna har mer rosa i sig. Lite större än de på förra bilden.

En är vit med rosa skimmer.

En annan har enormt stora kritvita blommor. Alla har de svarta fläckar och doften är en bomb!

Idag har jag plockat.

Inga maskrosor, eller blombuketter. Plockat fram ur lådor, flyttkartonger, skåp, lådor och kassar. Har tjuvstartat loppisen. Efter 4 år i gömmena var där dammigt och smutsigt, så bara att fräscha upp "varorna" tog sin tid.
Ställde fram en skylt. Grannars har stor loppis i sin stora lada, den gränsar till vår lilla lada. När deras loppisbesökare anlände, såg de även min skylt och många kom in här också.
Jag blev av med två kaffekoppar och fyra böcker!

Första ros blev isländskan Kathrin Viðar.

Ha en fortsatt skön helg!

1 kommentar:

  1. Så roligt att du startat din loppis igen!
    Blir så avis på dina buskpioner. Mina blommar inte. Vad kan det bero på? Är de näringskrävande, så jag kanske har för magert till dem?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...