lördag 14 juli 2012

Min enda prinsessa

Gotland har fått besök av oss fyra gånger hittills i år. Lagom till det andra hade jag fått ett presentkort på Växthuset Linds i Visby. Det blev bl a en klematis i inköp. En 'Princess Diana', som jag bara sett i DBW:s botaniska trädgård. Fem år tidigare.
När vi för en vecka sedan for hemifrån hade min ett par stora knoppar. Vid hemkomsten fick jag belöningen. Idag har hon fyra blommor, och cirka tio knoppar väntar. Tio andra klematisar blommar just nu.

På DBW?
Hittade den inte, (men mycket annat,) där den brukar vara såg en klematis ut att ha svartnat och kollapsat. Annars var det fantastiskt fint där, måste bjuda på en enda bild därifrån idag. Jag har aldrig sett honungsrosorna så enorma!

Min egen honungsros har också börjat blomma. Går inte på något vis att jämföras....
Efter lunch öppnade jag loppisen, växtmarknad och trädgården. Blev av med lite växter, några lådor/tvättkorgar, ett par klädesplagg och en massa gamla kryddburkar.
Samtidigt lyckades ett par goda vänner dyka upp, stannade ett par timmar så vi satt där i solen och pratade av oss om allt som varit sedan sist.

Har gjort min traditionella blomstervandring och antecknat allt som blommar.
  • 131 perenner & buskar
  • 39 rosor
  • 14 pioner
  • 11 klematis
Det är mycket i blom utan att det ser plottrigt ut, särskilt om man tänker på att flera av dessa blommar på mer än ett ställe i trädgården.

Ha en härlig julilördagskväll!

3 kommentarer:

  1. Den prinsessan är underbar! När jag läser om din vandring känner jag att det är synd att jag bor här och du där :)

    SvaraRadera
  2. Wow, så underbart vacker din prinsessa är! Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Så vacker hon är! Mycket som blommar hos dig som vanligt. Lyxigt:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...