onsdag 31 oktober 2012

Gott bröd och nästan fullmåne

Häromhelgen var vi till äldste favoritsonen och hans flickvän. Bland mycket annat hann vi smaka av ett fantastiskt gott bröd bakat av henne. Jag fotograferade tillvägagångssättet och receptet. För någon dag sedan provade jag på egen hand.
Det blev riktigt bra!

Dagen innan fullmåne, tog jag stativet med mig och gick ut i mörkret. Min bild på månen den kvällen:

Annars då, tja, tandeländet jag klagade om i förra veckan... har varit på återbesök idag och förhoppningsvis räcker det nu.

Ha en skön sistaoktoberkväll alla!

  

2 kommentarer:

  1. The bread looks tasty with a nice, dark crust. Is it a yeast bread or made with a sourdough starter?

    Nice photo of the full moon.

    SvaraRadera
  2. I used 10 g yeast to make one big bread. Let the dough rise three times in the bowl. A good hour before putting it in the hot oven.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...