torsdag 11 oktober 2012

I lokaltidning (igen).


Nästan självlysande. Hösten har tagit ett ordentligt grepp. Näverhäggen släpper snart sina sista blad. (Klicka gärna upp den bilden)


Inför kommande natt är allt som ska in intaget på glasverandan. Rödlöksaktiga kannan är den jag fick av Anna-Karin (Landet Krokus) i försomras. Nu gäller det bara att den klarar vintern hos mig...
Har fått direktleverans från Gotland av äpplen. Fräknigheten och annat tyder på att det är deras landskapsäpple Stenkyrke. De är goda!

Hamnade visst i en lokaltidning (igen). Länk till tidningen. Bläddra till sidan 18-19.


Nog håller ni med i mitt påstående att det bästa med hösten är nästkommande vår?!

Ha en härlig torsdagskväll.



8 kommentarer:

  1. För mig är det dofter,färger och alla goda smaker som är det bästa. Men visst tänker jag lite på våren, när jag petar ner lökarna :)

    SvaraRadera
  2. I agree with you about the thoughts of spring. As I plant my bulbs, I've been thinking more about the pretty spring flowers than about the coming winter. Even as it snowed yeasterday, I was picturing in my mind all of the Crocus and Muscari that will be popping up when the snow finally melts next year.

    SvaraRadera
  3. Verkligen, det gäller att stoppa ner så många lökar som man bara kan så kanske våren kommer tidigare Hi hi.
    Kul att se dig i div. media.
    Ha det så gott Kramar Meta

    SvaraRadera
  4. Som trädgårdsfreak ligger man alltid steget före:) Att planera och plantera inför nästa år är underbart:) Kul att du var med i tidningen igen:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Grattis!
    Kul att få vara med i lokaltidningen :=)
    Underbara höstbilder!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  6. Kul att hitta din blogg. Rosbilden överst, och som är bakgrund oxå va(?), är helt bedårande!!

    Ha det gott// BeaW

    SvaraRadera
  7. Trevligt reportage! Förra året blev jag erbjuden ett överblivet parti billigt. Då satte jag över tusen lökar, om man även räknar smålökar. Tyckte inte att det gav den utdelning jag räknat med, så nu snålar jag in och sätter bara några tulpangrupper.
    Tror att förra årets lökar var illa lagrade.

    SvaraRadera
  8. Härligt med vårlökar! Hoppar gärna över den våta regniga hösten!/Lila-Christina

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...