onsdag 27 juni 2012

Ååååh, men åhhh, ojojojoj!

Ett förskräckligt pipande kunde höras när posten hämtades in idag. Kan detta lilla ha något med pipandet att göra?


'Staffa' är en alldeles underbar försommarros. Behaglighet som räcker långt. (För första gången har jag spegelvänt en bild, för att få texten rätt). Staffa är förresten namnet på en ö i Skottland.

Usch och nej, inte här hos mig. Tänk att det ska vara så svårt att få rätt färger på praktvallmoblommorna. Den här borde vara ljuvt rosavit och heta  'Shasta'.

Åtta stycken knoppar var orange, så de plantorna har jag ryckt bort. Den här som jag kikade till på, fick stå kvar. Blomman kommer väl att bli lite sned nu när jag tagit bort skyddet. Kanske 'Shasta',  får stå kvar.

Den blå klematisen tar sig bra, 'Fujimusume' som betyder "Girl under Wisteria Bloom". (1952)
 En annan japansk klematis, 'Toki'.

Morgonen hade för min del startat med en tidig cykeltur, med långkalsonger, halsduk och handskar. Där förra året blommade 79 nattvioler var nu 7 stycken. Om jag kollar om en vecka kanske siffran är en annan. Det är minst en vecka sent här.

Och...
Solen kom!
Äntligen sol, äntligen behövdes linne och shorts i utevädret! Det blev många timmar ute idag! Ute i trädgården!

En återkommande trädgårdsbesökare kom hit en stund idag. Det blev många Ååååh, men åhhh, ojojojoj!

Ha en skön sommarkväll!


1 kommentar:

  1. Du får ett till Åhhh, här av mig.
    Underbara bilder du visar på vackra växter.
    Ljuvligt med små pipande ljud som morgonhälsning :=)

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...