tisdag 12 juni 2012

Det jag lägger märke till idag

Nyutslagen Kathrin Viðar. Nu ståtar hon med flera grenar liknande den här.


Buskpionerna.
Någon av de i rosa börjar tappa blomblad. Inte just den här på bilden. De i vitt har sin allra bästa tid nu.

En med mycket vitt är en Knap Hill azalea som en granne kom förbi med.

Lätt att lägga märke till alla olika bladformer och färger i skuggrabatten.

Jag ser att lungörten tränger in på primulans område. Behöver hjälpa den lite, annars kommer lungörten ta över totalt.

Ser också att någon liten sjömansärta måste blivit kvar då jag flyttade sjömanshjärtat. Krypkotulan börjar bli problematisk...

Med saknad upptäcker jag att den rikblommande Clematis fusijamana gett upp för året. Eftersom jag spridit frön vidare under det namnet, känns det inget vidare när blommorna  är av olika färg och lite olika form. Nu har jag i anteckningarna hittat varifrån jag i min tur fått dem. Det var via Sta, i januari 2008.

Nu återstår bara två arbetsdagar till semestern!
Bland det första jag ska ta mig tid till är att göra ett besök hos Anna-Karin (Landet Krokus). Vilken dag det blir återstår att bestämma.

Ha en härlig fortsättning på tisdagskvällen!


2 kommentarer:

  1. Den underbara piontiden är här nu:) Vilka fantastiska buskpioner du har! Väldigt trist när fröer man köpt inte är de man förväntat sig;( Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Snälla grannar du har, som kommer med så fin azalea :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...