torsdag 9 augusti 2012

Begränsat öppethållande

Vad är nu detta?


Jo, den röda rosenstaven som börjat blomma. I bakgrunden anas klematisgiganten 'Alionushka'. Hon fick än mer överhäng efter skyfallet igår.

I skuggrabattens har den här frösått sig kopiöst mycket på ett ställe. Inget i närheten som ger mig vibbar om vad det skulle kunna vara???

Morgondagen är ledig.
I eftermiddag har jag hunnit med allt på "göralistan" i huvudet. Imorgon ser jag fram emot att göra en rejäl djupdykning i de två främre pallkragarna. Inventering behövs, för att jag inte ska missa vad jag har för småttingar. Några av dem är inte så små längre i min lilla guldgruva! Andra är väldigt små och behöver min assistans snarast. Prioritering efter behov är morgondagens uppgift.

När det var dags att besluta sig(=mig) om öppet på 1000 trädgårdar 2012, var det alldeles för tidigt för mig att kunna ta ett beslut om öppethållande. Ett annat skäl var att det blev ungefär samma tidpunkt som 2010. Nu visste jag redan att Anna-Karin på Landet Krokus hade anmält sig, skönt att Gästrikland blev representerat.  Hennes fina trädgård är väl värd ett besök! Tror det är någon mer härifrån det lilla norrländska landskapet.
Gräsmattan här har fått alldeles för mycket regn och tål dåligt att gås på. Detta och att jag vill inte ha stora skaror som jag inte hinner med är skäl till att jag endast tar emot förbokade besök på söndag. Bokning via mejl. 
Ha en härlig torsdagskväll!


1 kommentar:

  1. Ja min 'Aljonushka' har nästa gått av efter allt regnande:( men den håller fortfarande ihop tack o lov:) Gick igenom en hel massa plantor i dag, mycket är fördärvat av försummelse av mig och mycket av regn - det har antagligen drunknat;( Det var som tur var inga dyrbarheter så det är ingen större förlust. Det är en himla tur att vi har grusgångar hos oss, det skulle aldrig ha fungerat med gräsmatta efter en så här regnig sommar. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...