fredag 17 augusti 2012

Tänkte inte alls på bakgrunden


när trollsländan först landade på min tidning och sedan på den maken satt och läste. Tänkte mer på att få den på bild.


Den första av alla mina tre gentianor har behagat slå ut sin första blomma. Problem med bakomliggande växtlighet som "tar över". Det är en klibbsalvia, Salvia glutinosa, vars blad anas i bakgrundens högra del.

Här tänkte jag mest på bakgrundsblomningen. Förtjusande lilla flickögat! Coreopsis verticillata 'Moonbeam'. Ett namn att minnas, om man hamnar på ett inköpsställe! Dagliljan heter 'Destined to See'.

Morgondagens stjärna. Ännu en ny daglilja. Hög och reslig är Hemerocallis 'Kwanso Flore Pleno'. Den här ser jag fram emot att få möta.

Stockrosorna har börjat blomma. Alltid förut med bara en och en blomma. Den här med minst fem i blom, samtidigt!


Ha en härlig början på helgen!


3 kommentarer:

  1. Vilken häftig bild med trollsländevingen :) Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Anette, the foto with a dragonfly is so gorgeous !
    Have a nice weekend !

    Aukse

    SvaraRadera
  3. Trollsländevingen skulle jag gärna sätta upp på väggen. Hojta om du drar ut en stor print, då köper jag. :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...