torsdag 23 augusti 2012

Försent, igen!

Ena dagen tänker jag-"Borde stötta den där".
Andra dagen ser "den där" ut så här:


Möte i blötan; en daglilja och Salivia dolichantha. Det suddiga blå i förgrunden är klematisen 'Juuli'.

Rena rama fuchsiavädret, nästan hela säsongen har vi haft regnigt. Här är min första bekantskap med fuchsior. Göteborgskan. Det var många knoppar jag tryckte på, en gång i min barndom hos mormor. Inte blev hon arg heller! Försent att göra något åt det.
Nuförtiden låter jag bli att trycka på knopparna, även om lusten någon gång har funnits där...


30 små Iris spuriaplantor, ska jag ta hand om imorgon, denna lediga fredag! Häromveckan inventerade jag i pallkragarna och fann några krukor med ett och annat som behöver lite omskolning. Hoppas det inte är försent för dem!

Rosenpionfröna finns det kvar av. Skickar mot frankerat svarskuvert. Mejla!

Ha en fin torsdagskväll!


3 kommentarer:

  1. Känner igen det där om stöttningen :)

    SvaraRadera
  2. Känns igen det där med stöttning:)Alltid för sent. Jag har skolat om Iris spuria redan, de grodde så bra. Tack för de fröna.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Fnissar, jag klämde också alltid mammas fuchsiaknoppar! Men hon var inte riktigt lika tålmodig som din mormor. Men det går ju inte att låta bli!!! :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...