onsdag 1 augusti 2012

Daglilja med frågetecken

(Detta är ej 'Siloam Nugget' som jag först trodde, det är en onmnad jag fått av en trädgårdsvän i byn)

Etiketten 'Siloam Nugget' finns nämligen vid en annan. Nu är det fullt möjligt att den vid etiketten i sin tur heter något annat...
Imorse precis innan jobbet var knoppen så fin att jag nästan stannade hemma;-))) När arbetsdagen var avklarad fick jag belöningen.




Vad säger ni, nog är det 'Siloam Nugget'?

En av fem provodlingsrosor som man kan njuta av. Imorgon ska jag granska varenda en lite extra och göra noteringar i protokollen. Bilder har jag tagit kontinuerligt.

En liten del av de blå gräsfibblorna. (Resten av bilden var väl oskarp) Minns ett praktexemplar vid Åbergs i Ystad, strax utanför restaurangen. Där fanns inga plantor, så det blev det vanliga: skaffa frön och så.

För att se den här med sitt blå, får man (=jag) tåla myggbett. Där Anemone rivularis, bäckanemonen blommar väntar de på sitt byte (=mig).


2 kommentarer:

  1. Vilka underbara närbilder! Det kan mycket väl vara 'Siloam Nugget' är den ca 50 cm hög med en blomma på ca 12 cm så:) Fin var den i alla fall;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. 12 cm stämmer mycket väl, höjden är 65 cm. "Allt" är högväxt i år så varför skulle denna hålla sig på sin normala höjd.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...